15+ üstü 100 kişiden 96’sı e-Devlet abonesi… Hizmetlerde SGK başı çekiyor


ANKARA (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin dijitalleşmesi ve kamunun dijital yapıya geçiş sürecinin değerli araçlarından olan e-Devlet Kapısı’nın Bakanlık uhdesinde Türksat AŞ tarafından kurulduğunu anımsattı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 18 Aralık 2008’de açılışı gerçekleştirilen e-Devlet Kapısı’nın 16’ncı yılının kutladığına işaret eden Bakan Uraloğlu, hizmete alındığı günden bu yana bürokraside hizmet anlayışının hızlandırılarak, bürokrasinin tarihe karıştığının altını çizdi.

Bakan Uraloğlu, vatandaşların artık devletle olan işlerini uzun kuyruklarda beklemeden yaptığına işaret ederek, “e-Devlet Kapısı bir hizmet olmanın ötesinde bizlere iştirakçi, paylaşımcı ve etkileşimli bir vatandaş-devlet ilgisi kurulmasına ön ayak oldu. Devlet tarafından vatandaşlara sunulan hizmetlerin kalitesini yükseltiyor, kamu hizmetlerinin daha süratli ve kolay biçimde bireylere ulaştırılmasını mümkün kıldı. Hatta, e-Devlet daha verimli hizmet ve demokratik bir yönetişim anlayışını da güçlendirdi. Bir taraftan vatandaşlarımızın hayat kalitesini artırırken öteki taraftan da toplumun dezavantajlı kısımlarına ulaşılmasına ve toplumsal gelişmenin ileri seviyelere taşınmasına katkı sağladı” dedi.

Bakan Uraloğlu, 16 yıl evvel e-Devlet Kapısı’nın 22 hizmetle misyona başladığını anımsatarak “devletin kısa yolu ‘türkiye.gov.tr”nin bugün prestijiyle bin 79 kuruma ilişkin 8 bin 316 sürece ve 66 milyon 683 bin 837 kullanıcı sayısına ulaştığının altını çizdi.

e-Devlet kullanıcısı olabilecek 15 yaş üstü her 100 bireyden 96’sının şu anda e-Devlet Kapısı abonesi olduğunun kaydeden Uraloğlu, ““e-Devlet hizmet kullanım istatistikleri göz önüne alındığında gerek kamu kurum ve kuruluşlarına gerekse vatandaşlara masraf teşkil edebilecek pek çok süreci de ortadan kaldırdı. Vatandaşlarımız ve devletimiz için hizmetlerde vakit, yol, evrak ve daha kaç masraf kalemi artık ortadan kalktı. Her yıl milyarlarca liralık tasarruf da sağlandı. Her gün 11 milyona yakın kullanıcı girişi olduğunu düşünürsek vatandaşlarımız için ne kadar değerli bir hizmet olduğu da ortaya çıkıyor”” dedi.

“SADECE YILIN BİRİNCİ 11 AYINDA 4 MİLYAR GİRİŞ YAPILDI”

e-Devlet Kapısı’na iştirakin her geçen yıl daha süratli artış gösterdiğine dikkati çeken Uraloğlu, bilgi ve bağlantı teknolojilerindeki yeniliklerin, ekonomik ve toplumsal ömrün her alanında tesirli olduğunu vurguladı. 2021 yılında hizmete giriş sayısının 3,1 milyar olduğunu hatırlatan Uraloğlu, 2024 yılının 11 ayında da 4 milyarı bulduğunu anlattı.

Bakan Uraloğlu, düzenli olarak yürütülen “e-Devlet Kapısı Memnuniyet Anketi” sonuçlarına nazaran, vatandaşların yüzde 95’inin “türkiye.gov.tr”yi memnuniyet ve beğeniyle kullandığının altını çizerek, “Avrupa Kurulunun e-Devlet Kıyaslama Raporu’na nazaran de ülkemiz, e-Devlet uygulamalarında Avrupa Birliği ortalamasının üzerinde bir skor ile ‘Çok Yüksek e-Devlet Gelişmişlik Endeksine Sahip Ülkeler’ kategorisinde yer alıyor. Hatta ülkemiz 2024 yılında 21 sıra birden yükselerek, en fazla ilerleme kaydeden ülke oldu”” dedi.

EN ÇOK KULLANILAN HİZMET, SGK TESCİL VE HİZMET DÖKÜMÜ

Uraloğlu, e-Devlet Kapısına bu yıl 11 ay içerisinde 4 milyara yakın hizmet alındığını, bu kapsamda en çok kullanılan hizmetin ise yüzde 23,64 üzere büyük bir oranla “SGK Tescil ve Hizmet Dökümü/İşyeri Unvan Listesi” olduğunu belirtti. “Araç Plakasına Yazılan Ceza Sorgulama” hizmetinin de yüzde 10,02 ile ikinci sırada yer aldığını bildiren Uraloğlu, “Bu yıl özellikle ‘Sosyal Güvenlik Kurumu Olağan Koşullarda Ne Vakit Emekli Olabilirim’ hizmeti de en çok kullanılan hizmetler ortasında yer aldı. Vatandaşlarımız, e-Devlet Kapısı’ndan aldığı hizmetin yüzde 9,43’ünü, yani 400 milyona yakın, ‘Ne Vakit Emekli Olabilirim?’ hizmetini kullanmış. “Çalışma Hayatım” hizmeti yüzde 9,37 ile dördüncü sırada yer alırken Vergi Borcu Sorgulama ve Ödeme hizmeti yüzde 9,15 ile beşinci oldu” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir